Informasjon om gruppetimer

 BESKRIVELSE AV GRUPPETIMENE

*Gule, røde og grønne timer er inkludert i medlemskapet
(se beskrivelse ved blå og oransje timer) 

Lav intensitet

Moderat intensitet

Høy intensitet

Kurs: Egen pris, oppstart og påmelding

Timer med fysioterapeut (Driftsavtale)

 

LAV INTENSITET
Mensendieck: Bedrer kroppsbevissthet og gir deg et godt grunnlag for å ivareta kroppen i dagliglivet og under annen trening.

Stabilitet & Stretching: En time med balanse, stabilitet og bevegelighetstrening. Fokus på å styrke kjernemuskulatur.

Yoga: En kombinasjon av dynamiske øvelser som varmer opp og styrker kropppen, samt avslappende uttøying- og pusteteknikker. 

Pilates & Stretching: Styrke- og bevegelighetstrening med egen kropp som motstand. Stabilitet og kroppskontroll er sentralt. Fokus på å forlenge og styrke muskulatur i buk, rygg og bekken samt riktig pusteteknikk. Øvelsene utføres rolig og skånsomt.

MODERAT INTENSITET

Aerobic: Kondisjontrening til musikk. Enkle trinn som gir høy puls. Timen inneholder også en styrke- og uttøyningsdel. 

Puls: En effektiv 70 min time med kondisjon- og styrketrening for hele kroppen. Det vil være vekselsvis puls- og styrkeøvelser med bruk av både stepkasse, strikker, matter og manualer. Alle øvelser kan tilpasses den enkeltes nivå.

Bosutime: En time bestående av styrke- og balanseøvelser på bosu. Timen utfordrer balansen på en snill måte og passer for alle.

Lørdagsmix: Hver lørdag tilbyr vi «lørdagsmix». Våre instruktører rullerer på å kjøre denne timen. Inneholder variert og morsom kondisjon- og styrketrening med moderat intensitet. 1-2 lørdager kjører vi «lørdagsmegamix» hvor to instruktører holder timen.

HØY INTENSITET

Aerobic: En litt tøffere kondisjonstime til musikk. Timen inneholder også styrkeøvelser som trener hele kroppen.

Step & styrke: En time hvor det benyttes step til kondisjon, styrke og uttøyning. Timen inneholder enkle, men effektive trinn på step. Styrkedelen inneholder øvelser som utfordrer hele kroppen.

KURS

TeamUT: Utendørsgrupper bestående av løpetrening, trappeløp/motbakke, styrke ute, rulleski- og skikurs. Med årsmedlemskap kan man delt fritt på timene (utenom rulleski- og skikurs). Vi tilbyr semesterkort for de som bare ønsker å trene utendørs. Timene følger semestre og ikke hele året.
Kontakt: mette.karlsen@ullevaltasen.no

Barseltrening: Vi tilbyr barseltrening for nybegynnere (tirsdager). Timen består av lett aerobic tilpasset nybakte mødre. Her legges det spesielt vekt på bekkenbunnstrening. Kontakt: kontakt@ullevaltasen.no

PT-gruppe: Personlig trening i gruppe med tett oppfølging fra instruktør. Effektive øvelser som utfordrer både kondisjon, stabilitet og styrke. Kontakt:mette.karlsen@ullevaltasen.nosimen.klunderud@ullevaltasen

Ryggtrening:Kurset passer for deg som har vondt i ryggen og/eller vil forebygge ryggplager. Fokus på trening som gir deg bedre kontroll over ryggen og forståelse av hvordan ryggsmerter kan forebygges og bedres.
Kontakt: kristine.sandvik@ullevaltasen.no 

Qigong: Sheng Zhen Gong er rolige, flytende, behagelige stående øvelser og meditasjon/avspenning. Øvelser som løser opp spenninger, gir økt smidighet, mer energi, bedre helse og indre harmoni. Kontakt: btorkeha@online.no

TIMER MED FYSIOTERAPEUT

For deltagelse trenger man henvisning fra lege. Kontakt fysioterapeuten som holder timen.

Idium Portalserver 3.0idium webpublisering