BESKRIVELSE AV GRUPPETIMENE

*Gule, røde og grønne timer er inkludert i medlemskapet
(se beskrivelse ved blå og oransje timer)

Lav intensitet

Moderat intensitet

Høy intensitet

Kurs: Egen pris, oppstart og påmelding

Timer med fysioterapeut (Driftsavtale)

 

LAV INTENSITET
Mensendieck: Bedrer kroppsbevissthet og gir deg et godt grunnlag for å ivareta kroppen i dagliglivet og under annen trening.

Mediyoga: Medisinsk yoga. Grundig innføring i hvordan du kan roe kroppen og nervesystemet ditt ned. Du lærer ulike pusteteknikker, øvelser som myker opp og styrker hofte, rygg, mage, skuldre og nakke, avspenning og noen ganger meditasjon.

Stabilitet & Styrke: En time med balanse, stabilitet og bevegelighetstrening. Fokus på å styrke kjernemuskulatur.

Yoga: En kombinasjon av dynamiske øvelser som varmer opp og styrker kropppen, samt avslappende uttøying- og pusteteknikker. 

MODERAT INTENSITET

Aerobic: Kondisjontrening til musikk. Enkle trinn som gir høy puls. Timen inneholder også en styrke- og uttøyningsdel.

Lørdagsmix: Hver lørdag tilbyr vi «lørdagsmix». Våre instruktører rullerer på å kjøre denne timen. Inneholder variert og morsom kondisjon- og styrketrening med moderat intensitet. 1-2 lørdager kjører vi «lørdagsmegamix» hvor to instruktører holder timen.

Dance: Inneholder danseøvelser til forskjellige treningshits. Her får du myket opp kroppen gjennom dans. Pulsen øker og du får styrket kroppen gjennom noen av øvelsene.

HØY INTENSITET

Aerobic: En litt tøffere kondisjonstime til musikk. Timen inneholder også styrkeøvelser som trener hele kroppen.

Puls & Styrke: En effektiv 70 min time med kondisjon- og styrketrening for hele kroppen. Det vil være vekselsvis puls- og styrkeøvelser med bruk av både stepkasse, strikker, matter og manualer. Alle øvelser kan tilpasses den enkeltes nivå.

Step & styrke: En time hvor det benyttes step til kondisjon, styrke og uttøyning. Timen inneholder enkle, men effektive trinn på step. Styrkedelen inneholder øvelser som utfordrer hele kroppen.

KURS

TeamUT: Utendørsgrupper bestående av løpetrening, trappeløp/motbakke, styrke ute, rulleski- og skikurs. Med årsmedlemskap kan man delt fritt på timene (utenom rulleski- og skikurs). Vi tilbyr semesterkort for de som bare ønsker å trene utendørs. Timene følger semestre og ikke hele året.
Kontakt: mette.karlsen@ullevaltasen.no

Barseltrening: Vi tilbyr barseltrening for nybegynnere (tirsdager). Timen består av lett aerobic tilpasset nybakte mødre. Her legges det spesielt vekt på bekkenbunnstrening. Kontakt: kontakt@ullevaltasen.no

PT-gruppe: Personlig trening i gruppe med tett oppfølging fra instruktør. Effektive øvelser som utfordrer både kondisjon, stabilitet og styrke. Kontakt:mette.karlsen@ullevaltasen.nokristine.strandhaug@ullevaltasen

Qigong: Sheng Zhen Gong er rolige, flytende, behagelige stående øvelser og meditasjon/avspenning. Øvelser som løser opp spenninger, gir økt smidighet, mer energi, bedre helse og indre harmoni. Kontakt: btorkeha@online.no

Pappatrening: Terning for fedre i permisjon. Inneholder øvelser som øker kondisjon og styrke. Gjennomføres i sirkel. Barna kan om ønskelig være med på flere av øvelsene om man ønsker. (Oppstart vår 2021)
Kontakt: mette.karlsen@ullevaltasen.no

Mediyoga: Medisinsk yoga. Grundig innføring i hvordan du kan roe kroppen og nervesystemet ditt ned. Du lærer ulike pusteteknikker, øvelser som myker opp og styrker hofte, rygg, mage, skulder og nakke, avspenning og noen ganger meditasjon. Kontakt: annesofie.dingsor.@ullevaltasen.no

TIMER MED FYSIOTERAPEUT

For deltagelse ta kontakt med fysioterapeuten som holder timen.